Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Το Ολοκαύτωμα της Μνήμης!!! ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΗ H ταινία του Στέλιου Κούλογλου στην Μαρτυρική Κάνδανο.


Ο Δήμος Καντάνου – Σελίνου και η Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης παρουσιάζουν την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014 στις 7.00 μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του πρώην δημαρχείου Καντάνου την ταινία του Στέλιου Κούλογλου “Νεοναζί, ΤοΟλοκαύτωμα της Μνήμης”


Παρακάτω διαβάζοντας την παρουσίαση της εν λόγω ταινίας στο (tvxs) κρατήσαμε τα παρακάτω που σημειώνουμε υπογραμμισμένα:

Πρεμιέρα στο Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και στις κινηματογραφικές αίθουσες, κάνει την επόμενη εβδομάδα η νέα ταινία του Στέλιου Κούλογλου. Με αφορμή την άνοδο της Χρυσής Αυγής στις τελευταίες εκλογές,  το μεγάλου μήκους(90 λεπτά) ντοκιμαντέρ που έχει τίτλο  Νεοναζί: Το Ολοκαύτωμα της Μνήμης ερευνά την μνήμη, την λήθη και την ιστορική αλήθεια στην σύγχρονη Ελλάδα, μέσα από τα μάτια των μαθητών ενός Λυκείου, στο Δίστομο. Συγκλονιστικές μαρτυρίες από τις σφαγές των γερμανικών στρατευμάτων κατοχής και των συνεργατών τους, που θέλουν να πάρουν την ρεβάνς για την ήττα του ναζισμού, 70 χρόνια πριν.
Μια μέρα μετά τις εκλογές του περασμένου Μαΐου, η είδηση κάνει τον γύρο των τηλεοπτικών σταθμών: η Χρυσή Αυγή  έλαβε 1.000 ψήφους στα μαρτυρικά Καλάβρυτα και Δίστομο. Δυο πόλεις που σημαδεύτηκαν από τη ναζιστική θηριωδία, παρουσιάζονται να νομιμοποιούν με την ψήφο τους, τους «πολιτικούς απογόνους» των δολοφόνων τους, σύμφωνα με τα ΜΜΕ. Τις αμέσως επόμενες μέρες, στην ερώτηση αν είναι νεοναζί και σχετίζονται με τον Χίτλερ, οι εκπρόσωποι της Χρυσής Αυγής απαντούν:  «οι δημότες στα Καλάβρυτα και το Δίστομο απάντησαν ήδη, με την ψήφο τους». Η ιστορική μνήμη έχει εξασθενίσει ή πρόκειται για μια κατασκευασμένη είδηση;

'' Υπάρχουν πράγματι διλήμματα στο γεγονός ότι σε μια πόλη όπως τα Καλάβρυτα το Δίστομο και την Κάνδανο, αν ΄΄η μνήμη έχει εξασθενήσει΄΄ όταν κάθε πέτρα κάθε δέντρο μαρτυρεί τον τόπο της θυσίας !!! Μαρτυρίες των παππούδων και των γιαγιάδων που κατάφεραν να επιζήσουν, που περνούν από στόμα σε στόμα από γενιά σε γενιά τώρα και  73 χρόνια '' 

Η απάντηση βρίσκεται στο Λύκειο Διστόμου, όπου οι μαθητές του παρακολουθούν ένα ντοκιμαντέρ για τα ναζιστικά εγκλήματα  στα Καλάβρυτα, στον Χορτιάτη και στο Άουσβιτς. Η συζήτηση που ακολουθεί γρήγορα επεκτείνεται, σε θέματα όπως η αντίσταση στην γερμανική κατοχή. Μήπως έχουν δίκιο όσοι υποστηρίζουν ότι αν οι αντάρτες δεν προκαλούσαν με την δράση τους, τους Γερμανούς,  δεν θα υπήρχαν και Ολοκαυτώματα;

'' Υπάρχουν πράγματι διλήμματα σε αυτό το Τόπο όπως της Κανδάνου της Ασυμβίβαστης και αδούλωτης Κρήτης ότι ο Κρητικός Λαός, και ευρύτερα όλος ο Ελληνικός Λαός δίκαια υπερασπίστηκε το χώμα των πατεράδων του, και δεν υπέκυψε στις αγριότητες και τις απερίγραπτες εγκληματικές ενέργειες των βάρβαρων κατακτητών Γερμανών '' 

Αυτή την τελευταία άποψη υποστηρίζει ο γιος ενός διαβόητου Έλληνα δωσίλογου. Ο πατέρας, υπουργός Προπαγάνδας στην κυβέρνηση Τσιρονίκου - την τελευταία φιλοναζιστική κυβέρνηση φάντασμα - το έσκασε το 1944 συνοδεύοντας τα γερμανικά στρατεύματα που αποχωρούσαν. Ο γιος ήταν υποψήφιος του ΛΑΟΣ στις εκλογές και τώρα προσχώρησε στην Χρυσή Αυγή.

Πίσω στο Λύκειο του Διστόμου, οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με μια ιστορική αλήθεια: δεν υπήρξαν μόνο Έλληνες θύματα, αλλά και Έλληνες που συνεργάστηκαν με τον κατακτητή. 
Από το ντοκιμαντέρ που παρακολουθούν, μαθαίνουν ότι τα Τάγματα Ασφαλείας και όχι οι Γερμανοί, έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην σφαγή στο Χορτιάτη και συμμετείχαν στη σφαγή στην ίδια την πόλη τους.
Μπορεί να προχωρήσει προς τα μπρος, μια χώρα που δεν γνωρίζει το παρελθόν της;

'' Υπάρχουν πράγματι διλήμματα σε αυτό το Τόπο που ο Κρητικός και κατ' επέκταση ο Έλληνας Πατριώτης αντιμετώπισε και τιμώρησε αμείλικτα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο τον Γερμανό κατακτητή όσο και τον δοσίλογο και προδότη της πατρίδας του, εκτός αυτούς που τους άφησαν ατιμώρητους και τους προστάτεψαν οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα από την απελευθέρωση μέχρι και σήμερα ''  


ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ  ΣΗΜΕΡΑ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ !!!!!!

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΥ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΒΙΩΝΕΙ ΞΑΝΑ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΡΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΝΕΑ ΚΑΤΟΧΗ
ΕΝΩ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΤΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΘΡΕΠΤΑΚΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΛΙΔΙΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΏΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΝΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΗΦΑΝΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ, ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ.



Ένα ντοκιμαντέρ μέσα στο ντοκιμαντέρ, για τη μνήμη και τη λήθη.

ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΚΑΝΔΑΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΣ ΤΟΠΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΔΙΔΑΧΤΕΙ ΑΠΟ
ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ, ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ ΣΤΗΝ ΄΄ΛΗΘΗ΄΄ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ ΤΗΣ ΄΄ΜΝΗΜΗΣ΄΄ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εἶσαι Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καί στούς θεούς ὀρθοί μιλοῦμε, λέγε.

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης 

Απόσπασμα από το ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ, "ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ - ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ"

Σε ένα δραματικής αφήγησης ντοκιμαντέρ με πολλές άγνωστες λεπτομέρειες μερικών από τα πιο σημαντικά εγκλήματα που προέβησαν οι Γερμανοί μετά την κατάληψη της Κρήτης θα δείτε μεταξύ άλλων...:

Ο ΜΑΡΚΟΣ ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ αναφέρεται στις εκτελέσεις των αμάχων που έλαβαν χώρα στο χωριό του, τον Λατζιμά Ρεθύμνου, μεταξύ άλλων του πατέρα του. Αναφέρεται και στο χωριό Αστέρι, στο οποίο εισήλθαν οι Γερμανοί στις 3 Ιουνίου 1941, και εκτέλεσαν τη γιαγιά του και τον παππού του και τον ... σκύλο.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ, επίσης κάτοικος Αλικιανού Κρήτης, αναφέρεται στην εκτέλεση του πατέρα του από τους Γερμανούς, στις συστάσεις που τους γίνονταν από τους Γερμανούς να μην αντιστέκονται και στη θλιβερή εντολή που είχε λάβει από αυτούς να τον θάψει. Μας δείχνει και το ρολόι που πήρε από την τσέπη του πατέρα του μετά την εκτέλεσή του.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ, κάτοικος Κανδάνου Κρήτης, αναφέρεται στην καταστροφή της Κανδάνου από τους Γερμανούς στις 3 Ιουνίου 1941, γιατί οι κάτοικοι της περιοχής συμμετείχαν στη Μάχη της Κρήτης.

Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΝΝΑΚΗΣ, από το Κοντομαρί, αναφέρεται στην εκτέλεση 24 κατοίκων του χωριού, ηλικίας 18-50 ετών, στις 2 Ιουνίου 1941.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΑΜ Χανίων | ΕΠΑΜ Σφακίων | ΕΠΑΜ Αποκόρωνα | ΕΠΑΜ Κισσάμου | ΕΠΑΜ Σελίνου |

Οι εργάτες φωνάζουν για ψωμί. Οι έμποροι φωνάζουν γι’αγορές. Οι άνεργοι πεινούσαν.Τώρα πεινάνε κι όσοι εργάζονται Αυτοί που αρπάνε το φαΐ απ’ το τραπέζι. Κηρύχνουν τη λιτότητα. Αυτοί που παίρνουν όλα τα δοσήματα. Ζητάνε θυσίες. Οι χορτάτοι μιλάνε στους πεινασμένους. Για τις μεγάλες εποχές που θα’ ρθουν. Αυτοί που τη χώρα σέρνουνε στην άβυσσο. Λεν πως είναι τέχνη να κυβερνάς το λαό. Είναι πολύ δύσκολη για τους ανθρώπους του λαού.

Bertolt Brecht